Flytte og opmagasinere

Nu, hvor der er mere frihed til, at jeg kan bevæge mig frit, har jeg besluttet, at jeg vil benytte mig af chancen. Der er nogle få steder i Europa, som jeg endnu ikke har set. Og det vil jeg. Så jeg har besluttet mig for at tage fri i 4 måneder og rejse. Rundt i Europa. Til de steder, som jeg endnu ikke har besøgt. Fx Skotland. Eller Andorra.
Jeg har bare ikke penge til at rejse for. Jo, der er nok til at købe en flybillet. Og lidt lommepenge. Men ikke nok, til at jeg kan forsørge mig selv i 4 måneder.

Derfor har jeg besluttet mig for at leje min lækre lejlighed ud. Jeg betaler stadigvæk af på lån, og varmeregningen er ret stor. Men jeg ved, at jeg kan leje den ud – hurtigt. I løbet af få timer. Efterspørgslen på boliger her i byen er ret stor. Så mon ikke, at jeg kan få et lille, ekstra beløb fra en lejer, som jeg kan bruge til at rejse for? Jeg tror faktisk, at det er realistisk.

Opmagasinering i Århus

Jeg har sat en annonce ind på et af de her sites med privat udlejning af boliger. Der har allerede været 7 interesserede. Jeg har aftale med 5 af dem om, at de skal komme i morgen og se lejligheden.
En af dem, der er interesseret i lejligheden, er en mand, som dog har sagt, at han helst vil leje en lejlighed, som ikke er møbleret. I så kort tid? Det forstår jeg ikke helt. Men hvis det bliver ham, der skal leje lejligheden, ja så må jeg sende mine ting til opmagasinering her i Aarhus hos HMS. Jeg tænker, at huslejen, jeg får, vil kunne dække den omkostning, det bliver. Det skal den bare. Vi ser.

I første omgang skal jeg planlægge min rejse. Dernæst skal jeg se, hvordan mit budget bliver. Jeg lejer naturligvis lejligheden ud til den, som er mest medgørlig, ansvarlig, og som kan betale, hvad jeg forlanger. Jeg vil ikke have udgifter ved at skulle udleje min bolig.
Og bliver det til en lejer, der kommer fra en anden by, ja så vil jeg naturligvis hjælpe ham eller hende så godt, jeg kan.

Hjælp fra jysk flyttefirma

Jeg kan godt selv huske, hvordan det var, da jeg flyttede hertil. Helt alene om alt. Ingen hjælp. Fra nogen som helst. Jeg stod selv for alt. Lige fra at finde et flyttefirma i Jylland til at få fat i den bedste el-installatør. Det var ikke så sjovt. Det var trættende og til tider skræmmende. Det skal min lejer ikke udsættes for. Nej. Jeg skal sørge for, at vi får rene linjer om alt vedrørende lejligheden. Om forsikring. Om pligter og rettigheder. Lejligheden er min. Jeg stiller den til rådighed for en ansvarlig person. Kun det. Ikke mere end det. Er det ikke logisk? Det er det i min optik. Og ja, jeg vil gerne afsted til udlandet hurtigst muligt. Det må jeg erkende. Men ikke hurtigere, end at det tager mig at finde den rigtige lejer til min bolig.

De er jyder allesammen

Det er egentlig lidt sjovt. De fleste af vores venner her på Østerbro kommer fra Jylland. De kom til København for at studere, og er siden hen blevet her i byen. Og jeg, som er ærkekøbenhavner – født på Nørrebro – skal nu til at flytte til Jylland. Det er, da den omvendte verden. Eller er det? Eller er det bare sådan, tingene udvikler sig i en gang imellem?

Ja, min kæreste og jeg flytter til Aalborg. Jeg har fået en stilling deroppe. Min kæreste leder stadig efter arbejde der, men er sikker på, at han snart finder noget. Vi er ikke så bekymrede for fremtiden.
Det, som bekymrer mig lige nu, er dog, at vi skal flytte. Jeg har ikke prøvet at flytte så mange gange i mit liv, og lige nu er det et kæmpe bjerg at bestige. Men hvad har man venner til? Til at hjælpe sig. Det er derfor, man er venner – blandt andet!

Bedste flyttefirma i Aalborg

Jeg har derfor spurgt nogle af mine venner og veninder, om de kender til et godt flyttefirma i Aalborg, som kan hjælpe med at få alle vores ting flyttet fra Østerbro til Aalborg. Den første, jeg spurgte, kommer oprindeligt fra Aarhus. Han kendte til et flyttefirma derfra. Men ikke til et fra Aalborg. Den anden, jeg spurgte, kommer fra Haderslev. Hun kendte slet ikke til flyttefirmaer fra Jylland. Hun havde brugt et flyttefirma fra København, da hun flyttede hertil i sin tid – og dengang var det et lille firma. Hun havde ikke så mange ting, der skulle flyttes. Dengang. Det har hun så i dag. Men hun flytter nok ikke tilbage til Haderslev – eller Jylland. Hun har en god karriere her i København. Og en lækker lejlighed ude ved Nordhavn.

Så jeg, og min kæreste må selv finde et flyttefirma fra Aalborg, der kan hjælpe os. Og heldigvis er min kæreste god til det der med at finde gode løsninger på internettet. Det er jo det eneste, rigtige sted at gå hen, når der er noget man ikke ved. Han har faktisk fundet et flyttefirma deroppe, som også tilbyder opbevaring af vores ting. Og det er ret godt tænkt af ham, synes jeg. Vi skal jo bo i en lille, 2-værelses lejlighed til at begynde med. Den større lejlighed, som vi har givet et tilbud på, kan tidligst blive ledig til december.

Behov for opbevaring

Det betyder i praksis, at vi er nødt til at stille mange af vores ting til opbevaring i Aalborg i 3 måneder. Vi skal nemlig flytte derop allerede til september. Jeg skal faktisk starte på mit nye job allerede den 1. september. Så der er lidt pres på her. Det skal nok gå alt sammen. Men lige nu. Sådan ca. 6 uger inden jeg skal starte på mit nye arbejde, er jeg ved at gå lidt i panik. Hvad skal jeg vælge at tage med til den nye bolig? Og hvad skal jeg vælge at få sat til opbevaring? Er der noget, som jeg vil skille mig af med, inden vi flytter?

Disclaimer
Loading Facebook Comments ...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *